ČeštinaAngličtina
Non-stop zákaznická linka 731 001 009

Časté dotazy při dopravní nehodě

Co by jste měli u dopravní nehody vědět

 

U jaké pojišťovny musí být pojištěn viník dopravní nehody, když mi tedy zapůjčíte náhradní vozidlo?  

Vozidlo zapůjčíme každému poškozenému bez ohledu na to, u jaké pojišťovny se bude uplatňovat nárok vyplývající ze zákona č.168/1999 Sb. o pojištění odpovědnosti za provoz vozidla, který stanovuje, že veškeré náklady spojené s pronájmem náhradního vozidla jsou hrazeny z povinného ručení viníka dopravní nehody.

 

Na jaké vozidlo mám nárok?

Nárok máte na náhradní vozidlo stejné třídy, jako je Vaše poškozené vozidlo.

 

Budu něco hradit v případě, že si nechám auto opravit ve vašem smluvním servisu?

V případě, že jste poškozeným při dopravní nehodě je oprava Vašeho vozidla hrazena z povinného ručení viníka dopravní nehody. Pokud jste si způsobil škodu sám a máte uzavřené havarijní pojištění, tak zaplatíte pouze spoluúčast dle Vaší pojistné smlouvy o havarijním pojištění.

 

Kdy musím k dopravní nehodě volat policii?

Policii je třeba volat, když je zjevná škoda na jednom vozidle vyšší jak 100 000 Kč. Pokud došlo ke škodě na zdraví. Pokud došlo ke škodě na majetku třetí osoby. Také v případě, pokud se účastníci nehody nedohodli na zavinění.

 

Pokud mi bude škoda způsobena cizincem

Zavolejte nám, celou škodu včetně všech Vašich nároků za Vás vyřídíme.

 

Mám nárok na náhradní vozidlo a servis i když jsem viník dopravní nehody?

V tomto případě Vám můžeme zajistit opravu Vašeho vozidla v našich smluvních autorizovaných servisech, ale viník nehody si bohužel opravu hradí sám. Pokud máte uzavřeno havarijní pojištění platíte si pouze spoluúčast (nejčastěji 10% min. však 10 000 Kč, či 5% min. však 5 000 Kč). Nárok na náhradní vozidlo máte dle Vaší pojistné smlouvy.

 

Mohu při nehodě kontaktovat pro radu přímo vás?

Ano, vždy Vám rádi poradíme jak postupovat a jak třeba správně vyplnit formulář záznamu o dopravní nehodě, aby Vám veškerá komunikace a vyřizování pojistné události proběhla co nejpohodlněji a bez jakéhokoliv problému.

 

Musím vždy využít pouze pojišťovnou zvolený servis?

Ne. Samozřejmně je Vaší svobodnou volbou jaký si zvolíte servis. Máme své smluvní autorizované i neautorizované servisy, které Vám můžeme doporučit a máme je prověřené.

 

Co když se stane nehoda se zapůjčeným náhradním vozem?

Samozřejmně každý námi nabízený náhradní vůz má uzavřené zákonné pojištění a havarijní pojištění se spoluúčastí 10% min. však 10 000 kč.

 

Když mě přestane např. svítit světlo či úplně jet Vaše zapůjčené náhradní vozidlo?

V tomto případě Vás upozorníme již při předání náhradního vozidla, že jakýkoliv problém s vozem nastane kontaktujte naši NONSTOP infolinku 731 001 009. Většina našich vozů je ještě v záruce tudíž Vám buďto vozidlo ihned vyměníme za jiné či doporučíme nejbližší autorizovaný servis.

 

Stane se mi dopravní nehoda, kde zjistím, že viníkem dopravní nehody je vozidlo bez zákonného pojištění. Jak se mám v této situaci zachovat?

Ihned kontaktovat náš NONSTOP dispečink tel. 731 001 009, kde Vám zajistíme příjezd mobilního technika, který Vám kompletně zdokumentuje danou nehodu a vše poté předá k dořešení ČKP (Česká kancelář pojistitelů), která danou záležitost předá zástupci, který celou záležitost dořeší.

 

Co vše budu potřebovat za doklady, abych si mohla nechat kompletně vyřídit celou pojistnou událost vč. servisu, odtahu, náhradního vozu, popř. vyřízení totální škody?

Po Vás budeme žádat pouze doklady, které jsou nutné k nahlášení pojistné události a hladký průběh celého řízení s pojišťovnou. Jsou to doklady: Řidičský průkaz řidiče v době nehody, Občanský průkaz majitele vozu (pouze v případě jeli vůz na RČ), záznam o nehodě (Euroformulář, popř. protokol od policie), kopii velkého technického průkazu (stačí zaslat naskenovaný následující den).